piatok 20. novembra 2009

Moja seriálová mladosť, časť 1


Venované každému, kto si zažil moje televízne referencie v každodennej komunikácii ;)




Keď som bola mladšia, internet bol viacmenej v plienkach a filmy a seriály sa pozerali len v telke. Teším sa, že to obdobie máme za sebou, nie som tak odkázaná na obmedzenú ponuku a krutú realitu nemeckých krimi popoludní. Seriály sú teraz in, ale ani predtým to zďaleka nebola katastrofa. Mimoškolské aktivity som mala veľmi obmedzené a s učením som problémy na základnej škole rozhodne nemala, takže mi vo voľnom čase zostávalo objavovať krásy seriálovej kultúry. A ja musím priznať, že ma nemuseli pútať reťazami ku gauču. Časom som dospela až do štádia chodiacej encyklopédie na hercov, kombinovanej s televíznym programom. Dnes som už len to prvé, a tiež nie tak, ako kedysi. Nuč, čo sa dá robiť, starneme :) Bola to ale milá doba, rada na ňu spomínam. Tu je zopár naj titulov z obdobia spred desiatich rokov, doplnené o najobľúbenejšiu postavu a diel.

PRIATELIA

Obligátne a nech mi nikto nehovorí, že si to nepustí kedykoľvek k obedu, keď to TV Narkóza vysiela. A vysiela prakticky nonstop už dlhé roky - asi si "I'll be there for you" vzali príliš k srdcu. Uznávam, je pravda, že posledné série boli trošku kŕčovitejšie a nie vždy sa diely vydarili, ale je to kult a miesto v tomto zozname im jednoznačne patrí.


  • Chandler
  • 3 x 13 "The One Where Monica and Richard are Just Friends" - konkrétne časť, kde Joey číta Malé ženy a Rachel Shining

ALLY MCBEAL


Vychudnutá Calista Flockhart, spoločné toalety, zvony, záchodová doska na diaľkové ovládanie, podprsenka na tvár, Barry White, fishizmus, podkolenný erotogénny bod, Lucy Liu, stále vianočne vyzerajúci Boston, pískanie nosom, božskýýýý bar pod prácou, absolútne šialený pracovný kolektív a Robert Downey jr. (!!) Mám pokračovať? Z vlastnej skúsenosti viem, že takto to v advokátskych kanceláriách nefunguje - večná škoda! Možno by som z práva neodišla :p


  • John/Richard (nevedela som sa rozhodnúť)
  • žiaľ, konkrétne epizódky sa mi zliali, ale určite niečo z prvej alebo druhej série

POHOTOVOSŤ


Chicagská všeobecná nemocnica bola veľmi dlho zdrojom zábavy pre mnohé slovenské domácnosti, vrátane tej našej. Prestávky medzi zemepisom a telesnou vyplnené hádkami, či je lepší Luka alebo Carter (pokiaľ ide o mňa začínala som pri Carterovi a končila som s mňam Goranom :) a intro hudba taká kvalitná, že som mala zimomriavky každý jedenkrát! K tomu hektolitre krvi a výborne napísané postavy. Čo viac si môže papučová verejnosť želať?



  • Romano - ten skvelý cynizmus dokázala zabiť až helikoptéra.
  • 6 x 13 - asi nie najobľúbenejší, ale rozhodne zostal najviac v pamäti. Ten, kde smrteľne bodnú Lucy.

Pôvodne som plánovala vybrať len tie naj, ale keďže som strávila pred televízorom príliš veľa hodín a je mi ľúto niektoré nespomenúť, bude aj pokračovanie :)

2 komentáre:

  1. Ally som milovala, hlavne jej halucinacie :D a tajnu miestnost na zachodoch a to, ze Cage&Fish mali asi najdivnejsich klinetov v celom Bostone (alebo svete?) ehm a tak dalej by sme tu boli dozajtra. Zvysne dva mi moc nehovoria, priatelia su obligatny a Pohotovost som nikdy nepozerala, som zvedava na pokracovanie ;)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. halucinacie boli super, ale to, ze to bolo bizarre ako celok som si uzila asi najviac :)

    OdpovedaťOdstrániť