streda 11. novembra 2009

Viac ako papiernícka úchylka

Svoju vášen pre zápisníky a diáre som už spomínala - nastal čas zhrnúť favoritov.

MOLESKINE - dokonalý denník

Už dávnejšie som ho obchádzala a vravela si, že veď na narodeniny možno..., ale akonáhle tieto predražené radosti začnem príliš riešiť, nikdy sa nedokopem kúpiť si ich. Našťastie (z mnoha dôvodov) nastala v auguste obrovská osobnostná kríza, ktorá vyústila v absolútne spontánny nápad - kúpiť si moleskine (a odísť zo školy). Nová éra! Doteraz som väčšinou mala klasické zošity v hrubej väzbe, pretože denné plánovače a la Bridget Jones mi nastačili - mojimi jedinými zápismi totiž nie je len aktuálna váha, počet cigariet a väčsinu času naozaj neriešim, že "will find nice sensible boyfriend and not continue to form romantic attachments to alcoholics, workaholics, peeping-toms, megalomaniacs, emotional fuckwits or perverts."
Jednoduchý a elegantný tvarom a farbou a na výber veľké možstvo rôznych veľkostí, pričom na zadnej strane je spravená kvázi tajná prepážka. Ja konkrétne vlastním Ruled Notebook Large - čierny, s pevným obalom, pretože každý paperback (alebo nepevný obal), ktorý prežije deň v mojej taške si môže gratulovať k hrdinskému výkonu.
Ceny sú nadhodnotené, ale ja by som ho, napríklad, za žiadnu handru nevymenila. Vyhovuje mi vcelku vysoký počet strán a to, že dobre vyzerá! Komerčný ťah o tom, že ich využívali aj Hemingway, Picasso, či Wilde, je už len bonus navyše.

PAPERBLANKS - dokonalý zápisník

Prvý paperblank som si kúpila ešte vo Francúzsku na jednej z výmen. Mohla som mať 16 a bola som z neho unesená. Na obale boli úryvky z Charlotte Bronte a dlho som sa naň len výstavne a s obdivom pozerala.


Časom som zistila, že bol trošku zbytočne veľký a ani riadky neboli nahusto a podľa predstáv. Lenže paperblanks má tak širokú ponuku, že ich nádherným obalom sa nedá odolať a ja som nedávno som podľahla. Svoj zápisník mám len pár dní, ale neviem si ho vynachváliť!! Originálne magnetkové uzatváranie a tá farba :)
Odporúčam vykliknúť si www.paperblanks.com a minimálne sa pokochať niektorými výtvormi, pretože sú fakt krásne. Ochutnávka brokátovej kolekcie :

prípadne kolekcia Footwear

KROLL AGENDA (Luc Pire édition) - dokonalý diár

Posledný z kategórie dokonalých je diár od chlapíka menom Pierre Kroll. Tento belgický karikaturista sa narodil v Kongu a každoročne sa predáva diár vcelku veľkého formátu (žiaden minikabelkový yorkshir) s jeho kresbami. Ten svoj som dostala na rok 2008 a fakt mi ho každý závidel. Je pravda, že nie každý vtipy pochopí, pretože vetičky k obrázkom sú po francúzsky, ale minimálne tie kresby sú očaraujúce!! Pri každom dni kopa miesta na poznámky, plus občas miniatúrne obrázky k známym sviatkom. Určite odporúčam www.kroll.be pre zoznámenie s tvorbou Krolla a diár je skvelý darček pre akéhokoľvek frankofóna :)
Ja som tento rok pauzovala, ale dnes už nemusím čakať na to, že mi to niekto prinesie - stačí si ho objednať cez internet.

Niekto by mohol namietnuť, že neviem, čo s peniazmi a trvám na hogo fogo buržujských zápisnikoch, ale no taaak - moja stará mama vždy hovorieva, že radosť si treba robiť!




5 komentárov:

  1. suhlasim aj ked ja mam trosku lacnejsi zapisniko-dennikko-diar ale paci sa mi jeho jedinecnost klasicky hruby zosit velkosti A5 v pevnej vazbe, ktory ma povrch z rucne robeneho papiera, to je darcek podla mojho gusta :D
    a Tie paperblanksi som obdivovala na biblioteke, hned vedla "mojho" stanoviska bol totiz stanok paperblanksov a bola som unesena (topankova kolekcia je my favorite :))

    OdpovedaťOdstrániť
  2. btw ja som vedela, ze ta poznam z metodky :D sorry za HS

    OdpovedaťOdstrániť
  3. :D metodova, nelutujem

    prezradila ma moja tvar alebo tie frankofonne reci?

    OdpovedaťOdstrániť
  4. tvar, ale nebola som si 100% sure takze to dorazili frankofonne reci ;)))

    OdpovedaťOdstrániť
  5. ja som tvoju frankofoniu tiez len z postov a toho lyonu :) postrehla.
    a okrem ineho, ziaden nemetodkar by nenapisal namiesto off topic - hors sujet :D

    OdpovedaťOdstrániť