sobota 20. marca 2010

Len tak

Vysvetlí mi niekto výraz jarná únava? Každoročne sa tým všade oháňajú a ja jednoducho nedokážem pochopiť koncept. Mám rada zimu (lyžovanie je asi jediný šport, ku ktorému sa môžem dobrovoľne a naozaj úprimne priznať a hlásiť), ale tohtoročná bola neprimerane dlhá. Pomaly by som prezidentovi Klausovi začala veriť reči o nafúknutom globálnom otepľovaní (just kidding, Vašík je blázon). Slniečko a teploty nad desať stupňov pôsobia blahodarne – skoro ako Activia na Jamie Lee Curtis a preto mi uchádza, ako niekto môže tvrdiť niečo o únave. Veď jar predsa nabíja energiou, nie? Ja napríklad tento víkend strašne trpím, pretože som chorá a nemôžem nikam ísť. Žiadna prechádzka. Nič. Na druhú stranu to má ale aj pozitíva. Konečne som pohla s nábytkom. Pred pár rokmi sme prerábali celý byt a so sestrou sme si vydupali najväčšiu izbu v byte, čo ale neznamenalo, že sme mali akékoľvek slovo pri výbere nábytku, farbe stien alebo prakticky čomkoľvek inom. Tak sa stalo, že som uväznená medzi oranžovými stenami, ktoré mi nerobia dobre a nábytok je rozhádzaný tak, že izba pôsobí ako skladisko a ak by dorazil na návštevu expert feng shui, namieste by ho porazilo. Je to zvláštne, ale niečo pravdy na prúdení energií asi bude, pretože koľkokrát som sa radšej vybrala na kávu, aj sama, kde som si čítala, ako by som mala ísť domov a užiť si pohodlie. Necítila som sa tu dobre a dlho som kňučala, že chcem detskú prerobiť. Už som mala našich aj nalomených, keď ma zrazu prijali do školy, odišla som do Prahy, sestra sa odsťahovala. V septembri som sa vrátila a skôr ako som ich začala spracovávať znova, ma prijali na ďalšiu školu a proces skončil pri všeobecnom úškrne mojich drahých rodičov, že veď ja sa predsa sťahujem a oni z našej detskej izby aj tak spravia telocvičňu alebo herňu. :) Lenže ja tu ešte nejaký ten mesiac pobudnem a dnes už som to nevydržala. Nejakú tú hodinku som sa navlakovala s nábytkom a nebyť toho, že by mojej mamine puklo srdce, keby som vyrazila sestrinu posteľ (len zaberá miesto), tak sa s izbou pohrám oveľa radikálnejšie. Takto som dospela k tomu hlavnému a to, že mám opäť stôl pod oknom a môžem sledovať bratislavský Manhattan. Život je zmena. Alebo je to naopak?
V čase, kedy som mala ležať mŕtva od neustáleho kýchania v posteli, som sa radšej rozhodla naťahovať sa s vysokokvalitným poskladaj si sám švédskym nábytkom a nemohla som lepšie urobiť. Rodičia sa z prechádzky vrátili práve včas, aby ma s padnutými sánkami a smrťou v očiach našli s kladivom v ruke -chystala som sa robiť menšie úpravy s knižnicou a s mojou šikovnosťou by som v tejto chvíli písala už len deviatimi prstami. Žiaľ, new york kalendár od mici, musíme pre teba vymyslieť vhodnejšie miesto.
...toľko moja sobota; že jarná únava? Ťažko.

3 komentáre:

  1. jarnu unavu chapem celkom dobre (inak ta jamie je uber hilarious), ale tentorok bola taka nechutna zima ze nejaka unava nehrozi. Blbe je ze tento tvoj clanok mi zasadil chrobaka do hlavy, "co by som co by som :D" a to sme cez leto malovali (a moja oranzovo-modra mi robi velmo dobre :D) a medzitym som to uz raz prerabala a ted chcem zas. Ak budem mat nejaku ujmu na zdravi mas ma na svedomi :PP

    OdpovedaťOdstrániť
  2. ja mám jarnú únavu z môjho manžela, má angínu a starostlivosť o neho sa rovná starostlivosti o novorodenca...a tých rečí okolo toho, však vieš...ale inak sa teším z teplejšieho počasia

    vanilka

    OdpovedaťOdstrániť
  3. C. nevymyslaj, tvoja izba je skvelo riesena! ;)

    vanilka,chory chlap je katastrofa :) tebe zelam pevne nervy a manzelovi skore uzdravenie!

    OdpovedaťOdstrániť