sobota 8. mája 2010

Robert(k)a, prosím!

...Downeyho juniora, aby sme si rozumeli ;) Áno, videla som Iron Mana druhého a veľká vďaka patrí slovenskému distribútorovi, ktorý do bratislavských kín vyslal ten jeden originálny kus s titulkami.

Komiksové filmy mám rada. Naozaj rada. Treba ich chápať v rámci žánru. Prvý Iron Man spred dvoch rokov ma prekvapil. Išlo o veľmi pohodovú, a hlavne vtipnú záležitosť, v ktorej doslova zažiaril Robert Downey jr. Asistovala mu fakt kočka Gwyneth Paltrow a Jeff Bridges. Dvojka je hereckými esami prešpikovaná ešte viac a v zásade nesklamala. ALE. Najväčšia chyba Iron Mana tkvie v tom, že ide o komiksový film. Automaticky sa tak očakávajú helikoptéry, vybuchujúce mestá a nespočetné množstvo minutých nábojov. Lenže sila oboch blockbusterov spočíva v konverzačnosti, pri ktorej je akákoľvek akčnosť len navyše, dokonca zbytočná. Downey jr. a Paltrow majú medzi sebou toľko chémie, že by pol Bratislavy mohli odpáliť do luftu a ja preto navrhujem, aby sa začal natáčať seriál. Netuším, o čom by bol, ale chcem, aby v ňom hral Robert Downey jr. a bol stále rovnako očarujúci playboy, z ktorého idú ženy do kolien, aj navzdory jeho neurózam a Gwyneth Paltrow by hrala jeho asistentku. Obávam sa, že s podobným návrhom by som asi veľmi ďaleko nezašla, ale tak, dúfať môžem, nie?


Konkrétnejšie výčitky k Iron Manovi 2 by smerovali k ďalšiemu vyžvatlanému námetu, a teda aj príbehu, ktorý by mal celý film niesť. Mickey Rourke si zahral Rusa, ktorému sa podarí zostrojiť podobný oblek ako má Tony Stark a chce sa pomstiť za svojho otca. Originalita, až to bolí, ale hlavne - Mickey Rourke so zlatými zubami?! Naozaj? Prečo ma tak týrajú? Česť pamiatke časom kruto dávnym, keď ešte fešákoval v 9 a ½ týždňa, ale stačilo! Musím však uznať, že hoci som samotnej ruštine nerozumela, takže ju neviem posúdiť (som dieťa angličtiny a francúzštiny), ten akcent vôbec nebol na hanbu. Keď si spomeniem na to, čo predvádzal Novozélanďan Karl Urban v druhom Bournovi, tak Mickey by sa pokojne aj do Moskvy mohol nasťahovať.
Pokiaľ ide o ďalšie postavy - ak sa niekomu zdalo, že Rhodey vyzerá inak, je to tak. Žiaden invazívny zásah do tváre, jednoducho zafungovala sila na režisérskej stoličke. Jon Favreau si vraj nerozumel s Terrence Howardom, tak ho nechal nahradiť Don Cheadleom. Ale to nie je až tak podstatné - oni tam vlastne všetci pobehujú tak akosi navyše. Samuel L. Jackson v koženom kabáte, páskou na oku („I got my eye on you“) má postavu písanú priamo na telo a uznávam, že chlapi si môžu zaslintať nad postavou Natalie. Pôvodne ju mala hrať Emily Blunt, ale (veľká škoda), prekrývali sa jej nakrúcania, a tak naskočila do vlaku Scarlett Johansson. Nechcela by som sa rozčuľovať, ale nič ma nevytočí viac, ako poloha fatálnej ženy, do ktorej ju štylizujú nielen média, ale aj filmári (Woody, je načase nájsť si inú múzu). Scarlett sa celý film promenáduje v obtiahnutom oblečení a ksichtí sa do kamery. Význam jej postavy je prakticky nulový, ale to je vinou nie príliš intelektuálneho scenára. Naopak, Jon Favreau, ktorý si tentokrát ako režisér, a zároveň šofér Starka, Happy, prenechal sám trošku viac scén na plátne, venoval štedro priestoru aj Sam Rockwellovi. Ten sa v svojej postave konkurenčného výrobcu zbraní, Justina Hammera, nemohol viac vyžiť a bol naozaj skvelý.

Ale čo som to vlastne..? Aha. Robert Downey jr., zbožňujem ťa J V klipe Eltona Johna, v Ally McBeal, v Sherlockovi, v Iron Manovi...takže sa nemôžem sťažovať. Príbeh veľmi čajový, akčných scén ako šafránu, ale dve hodinky v kine mi ubehli ako voda, príjemne som sa zabavila a od filmu, ktorý vychádza z komiksu ani nič iné čakať nemôžem. Jedine, ak ide o Batmana s Christianom Baleom v réžii Christophera Nolana - ale, to je naozaj výnimka ;)

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára