štvrtok 3. decembra 2009

Moja seriálová mladosť, časť 2

Pokračujem v prehliadke seriálov mojej mladosti. Je to síce trošku zavádzajúci pojem, nakoľko mám k päťdesiatničke ďaleko (aspoň podľa papierov), a niektoré seriály fakt nie sú extra staré, ale dajme tomu, že už nie sú úplne aktuálne, čo do roku vysielania, preto moja seriálová mladosť.

FRASIER

Sofistikovanosť sama. Inak to ani nemôže byť, ak ide o sitcom o doktorovi psychológie, ktorý má svoju show v KACL rádiu v Seattli. Žije v božskom byte, kam sa mu nasťahuje jeho otec. Bývalý policajt, ktorého veľké lásky sú otrasné kreslo, telka, pivo a pes Eddie. Býva s nimi aj Daphne, čo je viacmenej holka pro všechno z Manchestru. Večná škoda, že v slovenskom, inak excelentnom, dabingu nemohol vyniknúť, jej anglický akcent. Treba pripočítať Nilesa, ktorý s Frasierom zdieľa nielen povolanie psychológa, ale aj lásku k sherry a opere. Marissa (na obraze nikdy nevidená manželka) je už len čerešničkou na torte v svete Craneovcov. Vysielaný v rôznych časoch, najviac mi utkvel v neskorých večerných hodinách. To sme sa doma nevedeli dočkať, kedy sa ukáže Seattleská ihla a nastane 20 minút inteligentného humoru.


  • Niles - roztržitý, vtipný a totálne rozkošný
  • nedávno som videla posledný dvojdiel 7. série, tak asi ten - svadba Daphne a Donnieho
FELICITY

Ďakujem Cocci za pripomenutie ;)

Môj rok v Prahe bol veľmi pamätný, najmä druhý semester, kedy sme strávili doslova hodiny snívaním o výlete do New Yorku a najlepšie tam strávenom lete, prípadne úplne najlepšie, o kompletnom presťahovaní sa. Potom v mojom živote nastal chaos a Felicity je seriál, ktorý ma v tomto smere vrátil k mojej pôvodnej NYC adorácii (plus asi tisíc ďalších vecí). Intro je veľmi príjemné, bieločierne fotečky a navnadí na 90e roky. Časy, kedy bolo v poriadku, ak kočka chodila po škole s gigantickými svetrami alebo nosila vo vlasoch malé štipčeky. Ach. Niekedy by som menila - nie tie štipčeky, ale to mesto a typicky malé veľké problémy, ktoré si každý (vrátane mňa) odžíva, ale na obrazovke vyzerajú proste dramatickejšie. Čo sa Felicity týka, bola to príjemná limonádka od J. J. Abramsa. Akonáhle sa to ale všetko zvrtlo na telenovelu, stratila som záujem.

  • Meghan s jej čiernymi kreáciami a nohavičkami v chladničke
  • prvé dva diely - to nadšenie z nového mesta...
GILMORE GIRLS

Alebo po našom Ženy z rodu Gilmorovcov - Rory (16), Lorelai (32) - matka s dcérou žijú v bizarnom malom mestečku. Každoročne sa tu konajú bizarné festivaly a žijú v ňom bizarní ľudia. Všetci v tom dobrom zmysle, nenašli by ste vyslovene negatívnu postavu a slečny Gilmorové sú dokonalosť sama a každý ich má rád. Opis, že pomaly ranná nevoľnosť, lenže herečky sú sympaťáčky a dialógový pingpong funguje lepšie ako kdekoľvek inde. Dokonale si pamätám výrok bývalého kolegu, ktorý vyhlásil, že to pozerá len preto, lebo ho neprestáva fascinovať, ako môžu tak rýchlo rozprávať.


  • Jess - to sa ani baviť nemusíme. Rebel z NYC, ktorý prečítal snáď všetky knihy, čo vyšli a ešte viac? Hello!!! Ako raz poznamenala B, je to ale jediný chlap, s ktorým Rory nespala
  • 3x7 - "They shoot Gilmores, don't they?" - tanečný maratón v Stars Hollow a Kirk víťazoslavne beží okolo telocvične na hudbu z Rockyho a s trofejou nad hlavou
Tretia časť seriálu o seriáloch bude asi tiež, ale musím si to rozmyslieť, lebo za chvíľu sa celý blog zmení na virtuálny televízny program a la príloha k sobotňajšiemu Novému času...a to by som teda nechcela.

2 komentáre:

  1. A pobrezna hliadka a pohotovost su kde???

    OdpovedaťOdstrániť
  2. pohotovost je v prvej casti ;) a baywatch je serial detstva, spolu s dalsimi zlobami :D

    OdpovedaťOdstrániť