pondelok 21. decembra 2009

Vianočná

Sedím v práci. Vedľa sa pozerajú Pelíšky, a hoci je to povinnosť, nejako nemám teraz náladu na Boľševika, medvěda, nerozbitní skleničky a soudruhy z NDR. Veď ich čas do konca roku ešte príde.
Chris Martin práve vybehol na pódium, sadol za klavír a spieva, že svetlá ma povedú domov (s láskou spomínam na minuloročný koncert). Dúfam, že nielen mňa. Posledné dni ma totiž neustále máta myšlienka skutočných kamarátov. Momentálne sa totiž nachádzam v situácii, že by som niekomu strašne rada pomohla, ale prakticky nemám ako. Otázka teda znie, ako byť čo najlepšia kamoška. Alternatívy sú dve. Úprimne a od srdca povedať, čo si myslím v rámci zásady "do huby" - teda, žiadne škrupule - a riskovať, že dotyčného urazím alebo môžem držať hubu a krok a jednoducho pri danej osobe stáť, všetko odobriť a podporiť. Teoreticky je aj mne príjemnejšie, ak ma moji blízki podporia pri akomkoľvek rozhodnutí, ale prakticky človek vždy príde do kontaktu aj s niekým, a nie vždy to musí byť príjemné, kto si dovolí moje rozhodnutia spochybniť v mojom vlastnom záujme.
Je čas novoročných predsavzatí a myslím, že k štandardným klasikám by som mohla pridať aj uvážlivosť pri výbere slov. Často hovorím skôr, ako sa zamyslím a uznávam, že niekedy sypem soľ do veľmi hlbokých rán. Ospravedlňujem sa za všetky krivdy a bolesti touto mojou rozkošnou vlastnosťou spôsobené, mrzí ma, ak nevedomky zraňujem. O to viac, ak ide o niekoho blízkeho. Lenže práve tieto osoby ma zaväzujú k tomu, aby som jednala na rovinu a ako sa dušujú účastníci akejkoľvek reality show - úprimne, od srdiečka :) A to pre mňa znamená jednu jedinú vec. Nech sa bude diať čokoľvek, som pripravená a ochotná sa o tretej ráno zdvihnúť, v snehu sa potrepať na druhý koniec mesta a počúvať. "...and i will try to fix you" !!



Občas zabúdam, koľko takých ľudí mám pri sebe ja a som za nich neuveriteľne vďačná. Všetkým Vám, ktorých som, najmä posledné mesiace, oxidovala so svojimi vrcholne dôležitými malichernosťami, ďakujem. Môžete ma očakávať aj v roku 2010 :)

Tým pár jedincom, ktorí si k tomuto blogu nájdu cestu teda želám krásne sviatky a nech si pod stromčekom (znovu) objavíte kamarátov a blízkych, pretože bez nich by bola nielen príšerná nuda, ale aj o dosť ťažší život. A ten už je sviňa, nepredstaviteľne zákerný a cynický až až (a.k.a Nechutné náhody), ale zlato, to dáme! Neverbálne!

1 komentár:

  1. Tini, krásny nový rok ti želám! A nech píšeš tak dobre, ako doteraz, ak nie lepšie!

    vanilka:-))))

    OdpovedaťOdstrániť